tisdag, februari 28, 2006

Jag ska måla hela världen..

Mamma är här! Damsugarn brummar och blommorna är noppade :) Jag blir hel nervös he he...inte alls van att någon annan plockar här hemma och jag får sitta under tiden. Jag måste som kolla vad som händer...det prasslar överallt hi hi. Tänk om hon damsuger upp Pumba eller marsvinen? Iiiiiiih...

Jag fick en present av mor igår. Den här fick jag:





Och den här boken var precis vad jag behövde! Jag har ju tagit upp en liten gammal passion med teckning men är fruktansvärt ringrostig. Speciellt proportioner när jag ritar människor, är väldigt svårt och skuggor. Såna här böcker brukar vara både svåra och väldigt ointressanta men den här är underbar! Väldigt mycket förklarande bilder, från scratch...och lättläst. Trevligt skriven och man kommer in i den omedelbart. Den är skriven av Francisco Asensio Cerver. Så nu ska vi se om det blir några alster he he. Jag måste bara fixa till ett par block modell finare kvalité, jag hade flera stycken men de verkar fått ben!

När jag var ute på Basta här för ett par veckor sedan, så blev jag så sugen på att rita. Jag bad Råis om lite papper och en blyertspenna. Det där hörde en annan kille och rätt var det var dök han upp med en resväska och liten ryggsäck. Räckte det till mig??!! Vad i hela friden....sa jag? Jo då hade han fått de grejorna av någon som åkt från Basta, men hade ingen användning alls för sånt...så jag fick alltihop.

Innehåll: Blyertspennor, stift, sudd, linjaler, penslar, färgpennor, kolkritor, rödkritor, olika andra blyertspennor och kolstift, klister, klitter, oljefärger, akvarellfärger, ritverktyg, tygfärger, kartongbitar till att blanda färger på o s v. Fullt med attiraljer! Lilla Ryggsäcken var proppade med akrylfärg, oljefärg, akvarellfärg samt vanlig vattenfärg och penslar..riktiga penslar i alla skepnader man kan tänka sig. Jösses vilken grej! Det var verkligen snällt. Den här kille och jag har tidigare gjort ett mobilbyte med 200 spänn i mellanskillnad för hans del, gissa om jag efterskänkte dom 200?? Fast han vill inte det, men jag ska tvinga honom :) Det finns underbara människor lite här och var!




Det är otroligt avkopplande och roligt att teckna! Den här bilden ovan dock, är bara en skojplojgrej. Jag upptäckte att jag kunde måla i olja i mitt ritprogram, och lekte lite. Ganska svårt faktiskt men det ser väldigt äkta ut, oljan alltså, objektet vette gudarna...Picasso-Munin :)

Undrar om jag kommer utveckla mig till en riktig konstnärskuf. Skum ensamvarg iklädd irländsk basker, svart polo och antroposofstickad halsduk. Glidandes omkring på kulturcafé och sörpla latte och läsa nationalencyklopedien baklänges och upp och ner he he. Emellan slänga in en och annan ännu skummare blänkare i någon helt okänd tidning som ingen ändå läser :) Då jag inte gör allt det där så sitter jag hemma vid min gamla aktionsinropade skrivmaskin och dokumenterar mitt liv som människa. Jag har min nya rubrik klar, eftersom Den Vite Massajens Dotter redan finns så får det nog bli På eggen av randen eller något sådant :) Näeej, den typen av kultursnubba blir jag nog aldrig....fast jag gillar baskrar! Jag måste skaffa en innat Thåström-konserten. Jag hade en irländsk i svart plysch, stor skärm och jättehängpåse på ena sidan. Konstnär vs Rastafarian ungefär. Den var helcool, men NÅN tvättade den på 90 grader *harkel*...tror jag skänkte den till Sonen W:s actionman-gubbe senare!

Oj nu är klockan på språng igen. Jag måste till farsan och möta upp honom, han kommer från Afrikatt i dag. Ska bli spännande att se och höra hur dant det är med honom och familjen där. Min mor och alla korplingar ska till Badhuset, jag går dit och tränar efter jag träffat farsan och möter upp gänget senare! Kanske änna Korpj*veln ska plaska en stund? Eeeeh..njeee fjädrarna tål nog inte klor :) Tar väl en rejäl bastu istället, fast rejäl vette fasen...dom har ju AGGREGAT där, inte vedeldat som jag vill ha det *gnäll gnäll*! Men lite gammal vinterpäls kanske man kan korva av sig iallafall :)

Solong friends LoveYa All!!

Munin På Sprången








1 Comments:

At tis feb. 28, 07:35:00 em 2006, Anonymous Anonym said...

Jag hade kanske trott att du skulle skriva ett par tröstande ord angående att det idag är 14 år sedan min pappa lämnade mig. Den här dagen varje år känns oerhört tung för mig. Jag saknar min kära pappa så väldigt, väldigt mycket.


Jättefin teckning. Jag tycker om den.
Själv är jag ganska dålig på att teckna och måla (staket går bra). Det skulle vara urkul att kunna, men man kan inte vara bra på allt :-)
Jag ser fram emot att få ta del av flera av dina konstverk, om du vill visa upp dem förstås.

Hälsa mamsen och hövdingen! :-)

Pssst, jag har bytt musik nu *blink ;-)*

Snygg bild längst ner på denna blogg. Något sådant kan ingen konstnär i hela världen skapa. *hi hi*

Hej o solong... och en liten, liiiiten kram kanske, eventuellt... jodå, kom till Roberto nu, lilla Munin *sträcker ut armarna så långt det går, aj, gammal krigsskada* ;-P

Puss / Rob

 

Skicka en kommentar

<< Home