måndag, februari 27, 2006

Sladdar in till Gun´s n Roses

Ja jag håller nämligen på att spika fast sladdar, samtidig som jag lyssnar till Paradise City på relativt hög volym! Vad gör man inte för att få kraft? Vem fan tillverkade dessa gamla trösklar? Jag måste spika i dom för att få fast sladdeländet, och det är tamejfanken nästan omöjligt! Måste vara tall eller nått sånt...eller så är det betong med träfasad!

Jag sätter mig här istället, för att vila den nästan halvt ihjälslagna tummen. Tar och lyssnar till Torsten Flinck istället, skönare för nerverna..tror jag.

Mamma kommer idag, för att visitera oss hela veckan. Därför städas det :) Fast som vanligt försöker jag hitta på allt möjligt, mer viktigt bara för att jag inte hinner bli klar om jag inte gör det NU...hmm. Varför funkar en del människor så? Ju mer MÅSTEN som dyker upp, desto mer Tjalle Tvärvigg blir man... Jag blir då mer allergiskt mot MÅSTEN ju äldre jag blir, även när det gäller roliga saker!

Jag är så trött på slavens beteende att jag får ALLA typer av måsten till ett slavkrav. Ta t ex väckarklockan. Det vore ju så enkelt att kliva upp vid första signalen, koka kaffe och mysa till nyheterna. Jag menar, när jag är ledig så vaknar jag halv sex ändå och gör allt sånt i lugn och ro...men när jag MÅSTE jobba eller MÅSTE vakna i tid, då är det SNOOZE som gäller in i det sista! Hela min kropp skriker NEJ till att rätta sig i ledet.

Jag gillar att köpa något nytt när jag ska gå bort eller ut. Men om jag får tidsbrist och det blir till ett MÅSTE hinna köpa, då går jag definitivt utklädd till trashank...för att jag missade bussen...för att jag hittade på något roligare först... Snacka om kärringen mot strömmen. Fast självklart sköter jag en del måsten iallafall, för att jag absolut MÅSTE :) Men jag avskyr ordet, och försöker patetiskt ofta att göra om ett MÅSTE till egen vilja och det är inte lätt ska jag säga!

Nu MÅSTE jag hänga tvätt för att JAG inte VILL att den ska ruttna t ex :) Nää, jag bara skojja så illa är det inte riktigt hehe. Men håll med om att vi människor ofta omger oss med en attans massa onödiga måsten, så vi tillslut spyr på dem! Hur mycket i våra liv gör vi för att vi själva önskar det? Hur många procent av dygnet går åt till MÅSTEN? Hur många MÅSTEN kan man GÖRA OM till positiv vilja?

MÅSTE, NÄSTAN och LAGOM är tre ord värda att suga på tycker jag....*harkel*

Nu vill jag klä på mig, för jag vill känna mig fräsch och slippa frysa häcken av mig. Dessutom vill jag nog städa för jag VILL inte se damtussarna längre :) Jag MÅSTE inte känna mig NÄSTAN klar och därmed befinna mig på något sorts LAGOM plan! Nä jag VILL blir HELT nöjd och känna mig JÄTTEglad he he :)

Dessutom VILL jag KRAMAS HELT och hållet och inte LAGOMT fisljummet!
KRAAAAM
Munin i Städfunderingar

1 Comments:

At mån feb. 27, 09:47:00 em 2006, Blogger Björn Jakobsson said...

Jodå, flytten går bra så här långt. Det handlar ju mer om att tömma lägenheten än att flytta över ett helt hushåll till ett annat ställe - jag menar, det är ju tack och lov ingen större idé att jag släpar ned t ex brödrosten till Kista, då sådan redan finns där ... och inga fler saker har försökt ta livet av mig sedan mitt intermezzo med den kollapsande skivhyllan som jag skrev om tidigare och som du kanske har läst.

Vad acklimatiseringen beträffar, så känns det så skönt att den förmodligen klaras av tämligen smärtfritt - då jag blev så fint emottagen när jag var ned och rekognoserade för sex veckor sedan - inte bara av G, utan även av hennes vänner och barn ... det sved rent otroligt när jag åkte upp igen ... och det var inte bara för att jag inte skulle få se G igen på ett tag (även om det naturligtvis var en STOR orsak), utan även för att jag insåg att jag skulle sakna de andra jag fått träffa under min vecka i Husby.

Jag erkänner att jag tvivlar på att jag haft modet att flytta till storstaden om jag inte haft denna sk 'back-up' ... förmodligen skulle jag nog inte ens kommit på tanken - även om jag längtat bort från BD län ganska länge nu.

Nå, hur som helst, kul att du är tillbaka ... du har varit saknad av väldigt många - och hoppas nu att bredbandet slutar strula.

Kram /Bj.

 

Skicka en kommentar

<< Home