söndag, februari 26, 2006

Snabbt i smyg hemifrån :)

Ja jösses, i fredags kom internet igång igen, varvid jag blev jätteglad! Men DET blev ingen annan! Alla bara tittade på datorn, på mig och sen...låååång suck! Ja ba vaddå??? Nån muttrade om att jaha..då får man spela samma gamla tråkiga spel på x-boxet hädanefter...Nån annan muttrade om långbloggare på bästa chattiden och seg bärbar dator... Ja fattar ingenting vad dom menar med det?

Telefonen kom igång också! ALLA blev jätteglada utom...jag...ety några uppehåller telefonen hela tiden he he.. Man är då aldrig nöjd!

Äh, jag bara skojar lite...skönt att allt är normalt igen. Tyvärr blir skrivklådan som vanligt drabbad vid längre uppehåll. Jag har inte ett skvatt att skriva om egentligen, inget intressant alls. Det har inte hänt något särkskilt heller. Och DÅ vet ni vad ni har att vänta er :))

Ja just det! SJUKDOMAR jipeeeejajeooo! He he.

Jag mår inget vidare egentligen, fast ändå mår jag super! Någon infektion eller flunsa håller ännu på att jävlas från dag till dag men sånt är livet i dessa tider ( börjar bli en klyscha a la 2000-talet...). Vad ni inte vet är att jag faktiskt finge träffa en LÄKARE förra fredagen! Ja ni hörde rätt! Den här gången fick jag komma till Dr Lena. Jag skulle ju få mina sprutor i rumpan och axel. Det kunde väl gå snabbt tänkte jag...men det gjorde det minsann inte! För Dr Lena var en av de läkare som finner det intressant att kolla upp journalen på nya patienter!

Jag trodde knappt mina öron när hon började fråga mig en massa saker som:
Hur mår du?
Varför ska du ha sprutorna?
Hur länge sedan är det någon kollade upp xxx?
Är det några andra problem?
Jösses, jag baxnade nästan totalt när hon dessutom ville KOLLA min axel lite extra noga!

Så hon undersökte och kom fram till att min axel nog inte mår så bra. Det är nära 18 år sedan den röntgades sist och då var det illa...så här skulle det bli röntgen av igen. Inget kortison där inte, för det kan innebära benskörhet i stället. Kanske operation är bättre? Mina ögon höllt på att trilla ur skallen av förvåning...ja jag har ju fått höra att det inte är någon idé att göra något ingrepp på mig. Det kanske bara blir värre. Men det tyckte alltså inte Dr Lena, som också förklarade att det KAN vara så att min migrän skulle kunna bli bättre...genom att svullnader och inflammationer t ex ofta försvinner efter operation. Kortison är ingen höjdare på en med redan taskiga leder...

Vi pratade vidare och hur det än var så råkade jag säga lite om mina svettningar och konstigheter. Då åkte blodtrycksmätaren fram. Och blodtrycket var helt kasst, alldeles för högt...hon fick kolla flera gånger. Märkligt eftersom jag redan äter en relativt hög dos blodtrycksmedicin. Det blev EKG och en väldig massa blodprov av alltihop. EKG:t ( har jag aldrig tagit förr...) var iallafall bra, proverna vet jag inte men jag antar att dom var bra eftersom ingen ringt ännu.

1.5 timme hos läkare?!!! Men jösses vad skönt det var att få lite respons för en gångs skull. Hon tog mig på allvar utan att jag bett om det! Hon höjde min blodtrycksmedicin och sedan skulle vi reda ut lite annat nästa gång. NÄSTA gång? Jag ska alltså få komma tillbaka till den underbara människan igen!! Jag har väl aldrig tyckt om att gå till läkare förr, men nu känns det faktiskt roligt! Det händer någonting i någon riktning. Inte bara pröjsa 140 spänn, få ett papper typ.

Jag fick mina sprutor också, i rumpan alltså...det tog tills i förrgår innan dom började hjälpa. Men nu kan jag röra mig igen även om smärtan består. Och på tisdag ska jag röntgas. Herre, OM jag kan få hjälp med min högerarm och om huvudvärken då minskar jaa dååå...kanske livet leker ett slag igen? Just nu tycker jag mest att det råkkar...och råkk utan lek är inte så fett :)) Men det här med blodtrycket är skumt faktiskt, det har INTE blivit bättre...nästan så det känns värre med den högre dosen. Kanske det beror på att jag har den här infektionen i kroppen men på nått sätt känns det som om det är FEL sorts medicin. Den är inte bra helt enkelt. Ibland känner man ju på sig sånt där. Men jag ska ju träffa Dr Lena snart igen, så då får jag väl höra... Kul vare iallafall he he!!

Nått annat som är KUL är att i morgon kommer Morsan hem och ska sportlova med ungarna denna vecka! Det ska bli jätteroligt att ha henne här och ungarna jublar! Undrar om hon ska få bo hos marsvinen? He he...näää jag bara skojar! Hon får egen kuppe i sonen W:s rum...ska bara ta undan Natricias damtussar först he he he eller aprikoskärnorna som hon gömde under kudden...*ret ret*

På Tisdag kommer Gubben hem också, från Afrikas Stäpp. Om han stäppar eller ej det vette sjutton men hem ska han iallafall :) Jag hoppas att den här gångens Mission Impossible ändå gått väl! Jag ska möta upp på bästa Muninvis....Nystädat, renbäddat och en hel dunk Arvid Nordqvists godaste dryck!

Min Syster Yster mår bättre och spyr bara en gång om dagen, medans Arvid-Isabelle växer och frodas uti modersvärmen. Den är 9 cm i dagens läge...hmm bara 2 cm större än min Piggometer just nu :)) Lillstrumpa har alltså fått ett nytt namn, Arvid-Isabelle. Näe, det är inte jag som kommit på det utan det är Syster Yster och hennes Frodo. Hade den varit min så hade den nog hetat..hmm...Kimmo-Lovisa eller nått sånt eller om jag får drömma ännu mer Kim Och Lovisa...suck! Nu börjas det igen...*känner en spark*...ähh..får gå på Lon!!

Finland- Sverige hur går det tro? Jag tänker inte yppa mig mer idag för jag får stryk hur jag än väljer :) Tur att jag är Norrlänsk Fusklapp...jag gör en Suddendäth :)

Int nog me att jag har tur mä pengar, kärlek och läkare...jag har en jäla tur med vädret också!! Det var så vackert idag, varmt och solen sken från en klarblå himmel ända tills jag gick FRÅN jobbet...då blev det SNÖSTORM! Och glashalt...men jag halkade inte hä hä...hörde du det Robb??!!
Jag som hade tänkt göra en massa mys i solen, va syyyynd...nu MÅSTE jag ju sitta vid datorn i stället :))) Det är ingen hemma som kan klaga..ännu he he he!

JAOOO SWEDEN SWEDEN SWEDEN!

Jag hinner sända iväg det här innan nån ser *fniss*....

*bonk*....näeee det var en stövel som kom farande, Sonen W hasade precis in...jäkel o hasa fort då!!! Soumi suomi suomiiii * aaaj* :)))

Nähä, så var det dax att ta itu med Moderns Tarv då...handla! Jaa, jag handlar på söndagar! Det finns mindre smaskens att förköpa sig på då :) Iallafall om man kollar datum-märkningen OCH den stämmer :) Jag håller på med en liten intern tävling nämligen. Korpj*veln vs Vargatiken heter den. Det går ut på att försöka knäcka matkontolimiten åt ANDRA hållet! D V S....jag är nu nere i en hushållskostnad på 500 kr i veckan och Korpj*veln har slagit vad med den ständigt glupska Vargatiken om att få ner det till 300 spänn i veckan. Det skulle innebära en solsemester om 2 år till något billigt resmål i en vecka :) Men tyvärr verkar det som om Korpj*veln förlorar, hon kan inte pressa samhället mer hur mycket hon än näbbar upp sig! Men vi får se, än är inte undrens tid förbi....

Men idag ska det bli en liten fest, ska fira SVe...att bredbandet är i gång med en liten läcker maträtt på den Lokala Pizzan! Jag ska göra en svepning av Finska flaggan och klä mig i...ety det dräller förmodligen att lätt berusade griniga finnar där inne ( obs finnar är bra för dom tål skämt..*harkel*...ingen mer stövel i sikte..) :)) Shit va hungrig jag är känner jag. Jag har ju varit ensam arbetare i helgen, Skogaholmslimpe-kontot har stigit men magen känner nu för något mer rejält husmanskostigt. Ja jag vet, jag sa att jag skulle gå till Pizzerian...men jag äter inte pizza så gärna. Det blir en...hm...Biffstek med Lök!!!

Kram och tjohej *svingar en pucko*
Munin Med Dräggel i Mungipan