torsdag, februari 09, 2006

Snowywolf










a precis BeJi, jag håller med dig faktiskt. Blogspot är inte alls tråkig och helt klart estetiskt vackrare. Jag kan tycka att finesserna är tristare men bara periodvis, beroende på vad jag är på för humör. Men jag har hört många andra tycka att Blogspot bl a är tråkigare. Å andra sidan, vem bryr sig vad andra tycker? Fortfarande så är det ju den som skriver som ska känna sig bekväm. Och det ÄR bekvämare här, helt klart! Sååå, jag lutar faktiskt åt att stänga MSN helt och hållet..bloggen alltså. Om inte annat för att slippa vela så förbannat. Det går att göra roliga saker med den här också om man vill, bara man lär sig HTLM-koder och sånt. Just nu är jag inte intresserad av det, det räcker så här och med den lilla Diktsidan. Har ni kollat där på ett tag? He he...reklaaam!











obbis, ja visst kan man bli tokig för mindre? Jag får inte in i mitt huvud hurdant dom tänker läkarna? Som bekant är ju läkar väldigt måna om att "bestämma" och inte bli ifrågasatta så gärna. Hur i jössenamen kan man bedöma en fortlöpande behandling och sedan "slarva" så behandlingen går i stöpet? Det om någonting måste ju kosta pengar i onödan, eller hur? Vilken tur att du lyckades bråka till dig, så att det inte blir förstört! Mitt är förstört. Så även om jag får sprutor i morgon så är det redan kaputto med den tidigare behandlingen. Jag är en katastrof redan :)











ela familjen är en katastrof just nu. Utom lille S och djuren :)

- Shorty : Inflammation i HELA kroppen. Uppsvullen som en ballong, värk och går på falsk morfin och Voltaren. Läkaren Någonting ( samma som jag fick sist..) kunde inte SE någonting. Lite sur för hon ansåg att det INTE var ett akutfall..hmm.. och ville att Shorty skulle gå till sin HUSLÄKARE. Alltså den läkare som inte kan ta emot folk förrän i slutet på februari. Läkaren Någonting får EGENTLIGEN bara ta emot akutakutakutfall...ehhehhe??? Men okej då, nu när hon ändå var där, Shorty så...hon fick ta en massa blodprover eftersom sjukdomar finns i släkten som beter sig så som hennes symtom! Det vore också bra om Shorty kanske kunde börja SIMMA! 140 kr..plinggg! Och ett recept faktiskt, på mer medicin så svullnaden och värken går ner...(det som Läk inte SÅG men KÄNDE..)...Gosh..

- Sonen W: 39.8 i feber, SVULLEN han också..., halsont, huvudvärk och ledvärk. Panodilvecka med andra ord. Av någon konstig anledning känner vi att vi avvaktar med läkarbesök ett tag :) Får hoppas att det inte är halsfluss bara...

- Korpj*veln: Ledbesvär modell större, huvudvärk, snor i hela huvet. Feber troligen men vågar inte närma sig termometern. Ber till högre makter om att hålla sig från att bli värre och tänker jobba järnet tills hon svimmar, på arbetsplatsen helst. Läkare? MUHAHA HA HA...väntar nog helst på sin ordinarie även om det tar år...











i måste som vara hopbuntade dessutom. Annars kunde man ju tänka sig att lägga Sonen W och Shorty i karantän hemma hos Shorty, så kanske jag kunde klara mitt immunförsvar bättre. Men nu är ju Shortys Lya under renovering. Vi var där igår och hasade omkring med möbler och dyl. Så det är inte annat att göra än att samsas bland alla baskelusker. Ungarna låg inatt i Sonen W:s rum, så jag tänkte att nu klarar jag mig ett tag iallafall. Meen...jag vaknade med en son på min arm ety han hade blivit ynklig under natten :) Käre Nån han håller på att bli en riktig MAN :)











en hörrni? Visst är det väl mysigt ute va? Iallafall här i mellansödern. Okej, jag lider med alla snöskottare..typ Robbis :)...och de som har svårt att ta sig fram...typ mig själv :)...men ändå. Som ett sagolandskap! En riktig vargavinter och det känns som Jodopax på ett sår för en gammal fusklapp! Jag BEHÖVER inte längta hem och bli nostalgisk, jag har DET runt knuten :) Shorty och jag fantiserade grovt igårkväll om att vi kanske blir friskare och kan ta en sån riktig pulkadag i Backen med Lille S och Sonen W. Varm kakaomjölk ( choklad på småländska..) och Prickigkorvmacka i snödriva!

Ha ha, det får mig att minnas min barndom :) Jag var väl runt 6-7 år och hade varit någonstans med skolan...eller Kyrkans Barntimme. Jag satt i en snödriva och smaskade i mig min medhavda choklad och smörgås...som jag inte ätit på utflykten he he. Bävernylonoverall förståss. Ni vet...i Norrland är det kallt på vintern, sviiinkallt...så blev min rumpa i snön och VAD gör man då?? Jo man....KISSAR! Aaaah, vad varmt o gött :) Tills man ska resa sig och gå hem...:( Jag minns ännu isklumpen i häcken och hur det kliade på insidan av låren, medans tankarna snurrade hur jag lämpligast skulle skylla ifrån mig till mamma när jag kom hem. Hon var dödligt leds på att jag jämt kissade på mig. Och jag vet att jag gjorde det av ren lathet. Varför i hela fridens dar skulle man avbryta allt roligt, för att i klumpiga skor och tjocka kläder klänga sig upp för alla trappor, kasa av sig alltihop, kissa, därefter på med allt och ner igen...bara för att upptäcka att alla kompisar gått hem för att kissa?? DUMT! :))











et var lite vargafunderingar i snön det. Nu ska jag ta mig en stund att kopiera lite länkar, skriva en varningsblogg på Space och tala om att nedläggning pågår för gott! Den får vara kvar någon vecka så dom som vill hinner sno åt sig länken eller så. Sen är det väl dags att förbereda jobbarkväll igen....jag jobbar rätt många kvällar i månaden nu. Nästan hela tiden känns det som :( Nåja:

VARMA KRAMAR TILL SAMTLIGA!! PÖSSELIPÖSS

Oj, vet ni jag måste ju tala om vem som står för de
härliga och fina vargbilderna! Jag har fått dem från
min goa vän Pova men det är denna killen som gjort dem: