söndag, januari 15, 2006

Såssöndag

Ja så var den här dagen helt klart slut dårå! Den har gått i lugn anda..nästan! Känner mig lite bättre idag, fast jag får lite säckaihopattacker då och då. Jag har iallafall försööökt gjort något lite nytta mellan varven. Ungefär så här :
  • Upp 05.20 väldigt förvirrad! Alla väckarklockor ringde och jag fattade nada totalt. När jag stängt av en väckarklocka och förpassat mig till köket så ringde mobillarmet, när jag stängt av det och vidare travat in på "Lon" ja då ringde larmet på

hemtelefonen. Slutligen vågade jag knappt röra mig he he..

  • Kollade in mejlen om jag fått något Rob-meddelande om den träffen med norrlänningar och ryskor. Men inget ännu...Rökte och drack en kopp kaffe för att genast få ont i magen igen :(
  • Sov en stund till och vaknade 12..hjääälp, ännu mer förvirrad och SVETTIG!!!
  • Slog en lov runt lägenheten i 190 och slet täcket av alla som låg och skräpade i varenda hörn. Tvingade en något yrvaken och förvånad Råis till kylskåpet medans jag hoppade på ett ben, med det andra iklätt jumpabralla. Desperat försök att få på mig kläder medan jag lekte Children- Army :) T om Lille S vägrade att gå ur sänghalmen, fast han var faktiskt uppe med mig en stund tidigare och klämde en tallrik kalaspuffar medan jag försökte strypa väckningen (vilket uppenbarligen fungerade sedan...hrmff..)
  • 7 personer åt sedan brunch, vilket tog ett bra tag. Givetvis ville alla ha olika saker så det blev: Kalaspuffar, Vetekuddar (alltså flingsorten..), Oboy, Rostat bröd, mina Hundbergskakor (obs HUNDBERG..), risgrynsgröt, ost, smör, yoghurt, honung, te, kaffe, marmelad, skinka samt saltrulle...pusst jag tror jag fick med alltihop. JAG fick diska...:( Hmm, jag glömde blå, grön OCH röd mjölk också..vi köpte åtta liter igår 3 finns kvar he he.
  • EFTER JAG diskat, kollade jag mejlen igen..då hadde jag fått!! Men jag hade också fått en liten ynklig kommentar från Robbis här...han var lessen över stängningen av den gemensamma sidan. Ack o ve..det måste ändras på!! Träffen var underbar (se Robbs blogg, adress finnes i min andra blog...)
  • Satt kvar en stund och försökte komma underfund med DC++, nedladdningsprogram, som jag nyss skaffat...utan nått större resultat. Men jag lyckades plocka hem en liten larvig film..Svampbob tror jag den hette. Lille S fick överta datorn och titta på film.
  • La mig en stund och kollade på reprisen av...äh nånting jag ville se..men somnade av totalt igen!
  • Vid två vaknade jag till igen, det var dags för Råis att följa ett av barnen till tåget hem och jag såg till att två till for hemåt med sin förälder. Lagom kom Shorty...Henne satte jag direkt framför "Jordgubbar med mjölk" som jag lyckades hämta hem också ( bajs med Hubar och sånt annat obegripligt...), bara för att få vara ifred istort sett he he. För hon var pratglad och det var inte jag för ovanlighetens skull...snarare lite grinspik.
  • Bestämde mig för att försöka tömma "det blå skåpet", det som Pumba ska få som bur senare..ja Bastagänget ska göra om det till bur alltså. Det kommer bli skithäftigt. Det är ett gammalt hörnskåp som jag målat blått en gång i tiden. Det ska lutas av och sedan ska det sättas hönsnät i själva luckorna. Därefter ska det sågas ut hål i alla hyllor så Pumpa kan skutta upp och ner. Chinchillor älskar att bo högt uppe och fara som tossingar på nätterna! Just nu bor min Pumba i en fågelbur, en halvstor. Han har vuxit till fullvuxen modell nu och buren är alldeles för trång. Så därför ska han få nytt bo...sen ska jag köpa sådan grova papegojleksaker och hänga lite här och där så han kan leka. Ungarna mina vill att han ska få en fru också...men det får vi se. Skåpet blev iallafall halvfärdigt för jag orkade inte rensa ur hela. Mitt liv sedan 25 år tillbaks bor där i...och så torftigt som jag trott att det varit..var inte riktigt hela sanningen :)
  • Kelade med marsvinen ett långt tag. Vi upptäckte igår att Nora inte är någon Nora utan en Viktor :) Vi blev jätteglada för det innebär att Shorty kan ta bägge två hem till sig om någon vecka! Hjärtat lättade något för mig...men inte för sonen W! Han vill inte ge bort något av marsvinet, trots att det kommer en ny kull. Han tycker att vi ska ha allihop hmm. Jösses, någon som har ett stall att skänka tro??
  • Hängde tvätt, tvättade och hängde tvätt igen..sen blev jag helt färdig ånyo. Märkligt att denna söndag inte är slut ännu, eller hur? :))
  • Råis kom tillbaks. Jag satt vid datorn en stund till och pratade med Robbis och det blev dags för mat igen :)
  • Åt korvsoppa. Nu var vi iallafall inte fullt lika många..endast 5 stycken pluss en ny kompis till sonen W, fast han åt inte. Men vi bestämde oss för en trevlig kvällsfika med bullar, pepparkakor och glasstårta. Shorty och Lille S skulle ändå sova över och jag kände att jag behövde luft...
  • Så vi gick en långpromenad och tog butiken efter vägen. Efter ett lättare slagsmål med Lille S över ett schackspel som han ville ha i affären så kom vi rätt svettiga hem igen. Nu var jag riktigt trött faktiskt, men det var skönt att komma ut.
  • HÄngde mer tvätt och fixade fika lagom till fotbollen! Sen fikade vi och mös en lång stund. Jag nästan somnade...NÄSTAN...för sedan kom jag på att jag skulle ordna med mina filer på datorn...sen var det kört!
  • Och nu sitter jag fortfarande här he he. Har fixat med Diktsidan, så nu är Rob och jag kompanjoner igen om den...ska bara byta namn på länken istort sett, sen ska det vara klart!

Ja det blev en lång såssöndag! Så mycket man gör fast egentligen ingenting! Det var därför jag skrev ner allt, för att kolla vad man egentligen gör när man tycker att man inget gjort. En hel del faktist vad jag kan se... Ändå har jag inte tagit med alla gånger telefonen ringer, dörrklockan ringer, småpratet med grannar och bekanta vid affären o s v. Men jag ska avsluta denna långrandiga blogg nu...med en speciell sak:

Jag vill skänka ett stort tack och en väldig eloge till den modige unge man som i Rissne igår kväll ingrep vid ett våldtäcktsförsök!! Han blev svårt knivskuren! Det är förjävligt rent ut sagt och människor som vågar ändå ingripa trots att såna här risker finns, ska ha vår tacksamhet i allra högsta grad!!

1 Comments:

At mån jan. 16, 05:14:00 em 2006, Anonymous Anonym said...

wow vilken frukost. Nu har jag äntligen länkat, vad mycket du skrivit sedan sist!!!
Jag trillade av stolen...ehh... sängen... för jag sitter ju inte på en stol. Jag sitter med Dev i knät och gör mitt bästa för att få till en kommentar :)

 

Skicka en kommentar

<< Home